امارات

خانه شیخ زاید آل مکتوم Sheikh Saeed Al-Maktoum house 

اطلاعات و راهنمای کامل درباره خانه شیخ زاید آل مکتوم Sheikh Saeed Al-Maktoum house

خانه شیخ زاید آل مکتوم Sheikh Saeed Al-Maktoum house 

یکی دیگر از دیدنی ترین و جذاب ترین مکان هایی که در شهر دبی کشور امارات متحده عربی ساخته شده است خانه شیخ زاید آل مکتوم می باشد. ویزای دبی
شیخ زاید آل مکتوم قابل ذکر است که در بین سال های 1921 میلادی الی 1958 میلادی حاک شهر دبی نامیده می شده است و فردی بسیار مورد احترام می بوده است.
این خانه در حال حاضر بعد از به انجام رساندن برخی بازسازی ها بعنوان یکی از شناخته شده ترین موزه های شهر دبی مورد استفاده قرار میگیرد و با پرداخت مبلغ ورودی تعیین شده به راحتی می توانید وارد این خانه زیبا که دارای بافت و معماری سنتی می باشد دیدن نمایید.
تاریخچه ساخت این بنا به سال 1896 میلادی باز می گردد و قابل ذکر است این بنا و خانه به گونه ای ساخته شده بود که شاه بتواند فعالیت کشتی ها بر روی دریا را ببیند.
این ایوان هایی که شاه در آن زمان برای دیدن دریا از آن استفاده می کرد در طول گذر سال ها خراب و یا تخریب شده است اما هیچ از زیبایی این بنا نکاسته است.
قسمت های بسیاری از این خانه مورد بازسازی قرار گرفته شده اند و تحت نظر دولت این کشور و بر اساس میراث ثبت شده امارات به خوبی حفظ و نگهداری می گردد.
این خانه که هم اکنون به عنوان موزه از آن استفاده می شود دارای نمایشگاهی می باشد که نشانگر اسناد، مدارک و عکس های بسیار قدیمی از دوران حکومت شیخ زاید آل مکتوم می باشد که از انجا نیز می توانید دیدن نمایید.
در دیگر قسمت های موزه همچنین می توانید عکس هایی از دریانوردی، ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق و بخش هایی از نمونه سکه ها، نقشه ها و تمبرهای قدیمی را نیز که نگهداری می شوند را ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا