تاجیکستان

مهاجرت به تاجیکستان

اطلاعات و راهنمای کامل درباره مهاجرت به تاجیکستان

مهاجرت به تاجیکستان

هر فرد در ابتدا و قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت به کشوری دیگر برای زندگی و یا هر شرایط دیگر باید مقررات و قوانین مهاجرتی کشور انتخابی خود را به دقت بررسی کند و قابل ذکر است که در رابطه کشور تاجیکستان نیز در این ضمینه هیچگونه استثنایی نداشته و هر متقاضی در ابتدا باید از شرایط و قوانین این کشور به طور کامل و دقیق مطلع گردد.
تاجیکستان بعنوان یکی از کشورهای محبوب در بین ایرانیان در طی چندین سال اخیر شناخته شده می باشد که برای انجام سفرهای بسیار به مقاصد گوناگون و حتی مهاجرت مورد استفاده قرار میگیرد.
پایتخت این کشور شهر دوشنبه می باشد و زبان رسمی مردم و ساکنین آن تاجیکی که زبان ملی و روسی که زبان بیم قومیتی می باشد.
واحد پول مورد استفاده در انجام معملات و پرداخت هزینه ها در این کشور سامانی می باشد.
این موضوع قابل ذکر است که گزینه های بسیاری در تاجیکستان وجود دارد که بواسطه آنها مردم از خارج می توانند به این کشور سفر کنند که البته قبل از انجام تمامی اقدامات اولیه باید از قوانین و مقررات این کشور مطلع شده و سپس اقدام به ثبت درخواست ویزا و یا انجام مهاجرت نمایند.

مهاجرت به تاجیکستان برای کار و تجارت

مهاجرت به تاجیکستان برای کار و تجارت
مهاجرت به تاجیکستان برای کار و تجارت

این کشور بواسطه دارا بودن سطح بیکاری پایین بعنوان یکی از انتخاب های متقاضیان بابت مهاجرت برای کار و تجارت در طی چندین سال اخیر شناخته شده است.
اگر شما جزو مسافرانی می باشد که به قصد کار و تجارت مایل به سفر و انجام مهاجرت به تاجیکستان می باشید باید قبل از انجام هر اقدامی از قوانین و مقررات مربوطه این کشور که از سوی دولت این کشور تعیین و وضع شده مطلع گردید و بعد ز آن اقدامات لازم را انجان دهید و مدراک مربوطه را نیز برای انجام و بررسی های لازم ارائه دهید.
مهمترین عواملی که برای اخذ ویزا و انجام مهاجرت به تاجیکستان مورد استفاده قرار میگیرد عبارتند از:
تحصیلات شخص متقاضی و درخواست دهنده ویزای کار و تجارت، سن وی، سابقه کار و همچنین دانش زبان که در کار و تجارت در ایت کشور بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
برای کسب و اخذ این نوع از ویزا باید از سوی شرکتی معتیر و یا کار آفرین و مدیری که صلاحیش از سوی دولت کشور تایید شده باشد پیشنهاد شغلی داشته باشید.
در این رابطه و در صورتیکه تمامی مدراک به صورت کامل ارائه داده شوند ویزایی 3 ماهه به متقاضی داده می شود که بعد از گذشتن این مدت در صورتیکه عقد قرارداد بین المللی و مشخص شدن تجارت کاری تعینن گردید قابل تمدید می باشد.
برای اخذ این نوع از ویزای و انجام مهاجرت به کشور تاجیکستان هر متقاضی علاوه بر جاب آفری که ارائه می دهد مدارک دیگری نیز به مسئولین مربوطه برای انجام بررسی های لازم باید ارائه دهد که این مدارک عبارتند از:
پاسپورت متقاضی با دارا بودن اعتبار قانونی حداقل هفت ماهه و همچنین در صورت داشتن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس پرسنلی فرد متقاضی که می بایست کاملا از روبرو و بدون هیچگونه روتوشی و با پس ضمینه سفید باشد.
نامه تاییدیه استخدامی از سازمان، ارگان و یا شرکتی در تاجیکستان که قصد کار و یا فعالیت در آن را داشته باشید ( همان جاب آفار یا پیشنهاد شغلی).
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی اخذ ویزای تجاری و کاری کشور تاجیکستان.
تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به طور دقیق، صحیح و بدون هیچگونه دروغی ارائه شود.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و تجارت تاجیکستان و ارائه فیش پرداختی آن.
گواهی عدم سوء پیشینه شخص درخواست دهنده ویزا.
گواهی سلامت پزشکی متقاضی دریافت ویزای کاری و تجاری.
دعوتنامه معتبر و رسمی از شرکت و یا سازمان و موسسه ای که قصد همکاری با آنها در کشور تاجیکستان را دارید.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت زمان حضورتان در کشور تاجیکستان در کجا اقامت خواهید داشت.

مهاجرت به تاجیکستان برای تحصیل

مهاجرت به تاجیکستان برای تحصیل
مهاجرت به تاجیکستان برای تحصیل

هر فرد و متقاضی که دارای شرایط کشور تاجیکشتان برای تحصیل باشد در این کشور می تواند با ارائه مدراک مربوطه و بعد از تایید شدن آنها به ادامه تحصیل خود بپردازد.
در این رابطه باید اول رشته تحصیلی مد نظرتان را باید انتخاب نمایید و بعد باید دانشگاهیی که مایل به تحصیل در آن می باشید را انتخاب کرده و با انجام آزمون های ورودی در صورت تایید مدراک خود را برای اخذ ویزا و انجام مهاجرت به مسئولین مربوطه ارائه دهید و حتما در صورت تایید شدن از سوی دانشگاه نامه مربوطه مبنی بر قبول شدن در دانشگاه را نیز باید ارائه دهید.
مدت زمان اقامت در تاجیکستان از طریق تحصیل، به اندازه طول دوره تحصیلی هر متقاضی تعیین می گردد.
اگر بعد از به اتمام رسیدن این مدت زمان مایل به ماندن در تاجیکستان می باشید بهتر است کاری پیدا نمایید و و با ارائه جاب آفر ویزای خود را برای کار تمدید نمایید که بهترین گزینه محسوب می شود.
هر متقاضی برای ادامه تحصیل در تاجیکستان ملزم به ارائه مدارکی می باشد که این مدارک عبارتند از:
نامه تأییدیه مؤسسه و دانشگاهی در تاجیکستان که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید.
پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار هفت ماهه.
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه.
عکس پرسنلی متقاضی که می بایست کاملا از روبرو و بدون روتوش باشد.
ریزنمرات تحصیلی سال‌ها و دروه های قبل داوطلب.
ارائه نامه ای از بانک که نشانگر تمکن مالی متقاضی که نشانگر توانایی پرداخت هزینه های مربوطه جهت تحصیل، اقامت و خود و خوراک وی در تاجیکستان باشد.
گواهی عدم سوء پیشینه.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای مربوطه.
تکمیل فرم اولیه درخواست که می بایست به طور دقیق، خوانا و درست (بدون دروغ) پر شوند زیرا در صورت مغاییر نبودن اطلاعات و یا کسری داشتند هر یک از آنها درخواست اخذ ویزای تحصیلی ریجکت می شود.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج
مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج

یکی دیگر از عواملی که به یک شخص اجازه دریافت اقامت تاجیکستان را میدهد ازدواج با فردی است که قبل از او دارای اقامت قانونی کشور تاجیکستان می باشد و در آنجا زندگی می کند.
در صورتیکه که با فردی که در این کشور زندگی می کند ازدواج کنید تابعیت تاجیکستان را می توانید دریافت نمایید.
حتما پیشنهاد می شود در صورتیکه از طریق ازواج می خواهید به تاجیکستان مهاجرت نمایید با وکیلی مجرب و حرفه ای مشورت نمایید و راهنمایی های لازم را به شما ارائه بدهند تا در آینده مشکلی برای شما پیش نیاید.
این نکته نیز قابل ذکر است که تصمیم برای تصویب درخواست هر فرد برای شهروند بودن در تاجیکستان بوسیله رئیس جمهور این کشور تعیین میگردد.
اگر از این طریق اقدام به مهاجرت نمایید بعد از به اتمام رسیدن مهلت تعیین شده بررسی می شود و ر صورتیکه که ازواج پایداری وجود نداشته باشد ویزای و اجازه اقامت متقاضی لغو می گردد.
برای ازدواج در این کشور باید بالای هجده سال سن داشته باشید و مجرد باشید و یا در صورتی که قبلا ازدواج نموده این باید حتما حکم و نامه ای که نشان دهد طلاق گرفته اید را نیز ارائه دهید و یا اگر همسرتان فوت کرده نیز باید گواهی فوت را نیز ارائه دهید.
برای اخذ ویزا از طریق ازدواج و انجام مهاجرت به تاجیکستان باید سند ازدواج، پاسپورت با دارا بودن اعتبار قانونی هفت ماهه، مدراکی دال بر توانایی مالی و زندگی در این کشور، عکس، گواهی سلامت و انجام تمامی واکسیناسون های مد نظر دولت کشور تاجیکستان، تکمیل نمودن فرم های درخواستی و مربوطه، فیش هزینه های پرداختی را به مسئولین مربوطه جهت برسی های لازم ارائه دهید.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به تاجیکستان از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به تاجیکستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش هایی که متقاضیان می توانند با بهره مندی از آن به تاجیکستان مهاجرت کنند سرمایه گذاری در آن کشور میباشد.
این نوع از سرمایه گذاری ها باید به مبالغ بالا و کلانی باشد که نشان دنده تواناهایی مالی هر متقاضی برای انجام این کار می باشد.
ویزای سرمایه گذاری تاجیکستان منجر به اخذ اقامت تاجیکستان از طریق سرمایه گذاری به مدت 2 سال می شود که قابل تمدید در صورت رعایت نمودن تمامی اصول و قوانین و مقررات کشور تاجیکستان می باشد و باید هیچگونه تخلف و کار غیر قانونی نیز در طی این دو سال انجام نداده باشید.
ثبت نام برای اخذ ویزای سرمایه گذاری مرتبط با ارائه مدارک زیر می باشد.
اصل گذرنامه با اعتبار قانونی هفت ماهه.
کپی پاسپورت درخواست دهنده ویزا.
ارائه مدارک تمکن مالی.
عکس متقاضی که در هفت ماهه اخیر باید گرفته شده باشد و از روبرو بدون روتوش و با پس ضمینه سفید نیز باید باشد.
ارائه گواهی سلامت.
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه.
آدرس پستی (یا نام هتل یا اقامت در خانه).
و پرداخت هزینه ثبت نام دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا