امارات

مسجد بر ایرانیان دبی Iranian Mosque Bur Dubai

اطلاعات و راهنمای کامل درباره مسجد بر ایرانیان دبی Iranian Mosque Bur Dubai

مسجد بر ایرانیان دبی Iranian Mosque Bur Dubai

یکی از مساجد ساخته شده شیعه در شهر دبی کشور امارات متحده عربی می باشد که با نام مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام نیز شناخته شده می باشد. ویزا دبی
این مسجد زیبا قابل ذکر است که توسط چند تاجر موفق ایرانی در سال 1979 میلادی در شهر دبی کشور امارات متحده عربی ساخته شده است.
معماری زیبا و ساختار آن با استفاده از کاشی های زیبا و رنگارنگ این مکان مذهبی را بسیار خاص و مورد احترام در بین ساکنین این شهر و همچنین توریست هایی گرداند ه که دبی را برای استراحت و تفریح خود انتخاب می کنند.
در این مسجد قسمت های مختلفی وجود دارد شامل کتابخانه (با دارا بودن انواع کتاب ها با زبان های عربی، فارسی، انگلیسی و غیره)، کلاس های آموزشی و … که می توانید از هر یک از انها بازدید نمایید و قابل ذکر است برای بازدید از این مسجد در صورتی که مراسم خاصی در حال برگزاری نباشد به صورت رایگان امکان پذیر می باشد.
این مسجد را می توان بعنوان یکی از زیبا ترین و محبوب ترین بناهای مذهبی ساخته شده در شهر دبی دانست.
فضای داخلی گنبد این مسجد نیز بسیار چشم نواز می باشد و با کاشی‌های فیروزه‌ ای پوشانده شده و طراحی بسیار پیچیده و منظمی را دارا می باشد که همین امر باعث محبوبیت و زیبایی بسیار زیاد و پر طرفدار بودن آن در میان ایرانیان و همچنین مردم شهر دبی، توریست ها و گردشگران گردیده است.
شب ‌ها مناره‌ های آن با چراغ‌ های زردی که روشن می شوند نمایی بسیار زیبا به آن می بخشند و حضور نورانی را برای تمامی مسلمین حاظر در آنجا را به وجود می آورد.
نکته مهم و قابل توجهی نیز وجود دارد که این موضوع می باشد خطاطی اسلامی از آیات قرآن در این مجموعه و مکان مذهبی وجود دارند که با رنگ های سبز، زرد، قرمز و سفید خود نمایی می کنند.
این موضوع نیز قابل ذکر است که، طرح‌ های گل ‌و بوته بینظیر، رنگ آبی غالب و کاشی ‌کاری ‌های ایرانی چشم انداز این مسجد و مکان مذهبی را بسیار زیبا ئ چشم نواز گردانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا