ازبکستان

مهاجرت به ازبکستان

راهنما و اطلاعات کامل درباره مهاجرت به ازبکستان


مهاجرت به ازبکستان

هر فرد برای انجام مهاجرت و رفتن به کشورهای خارجی باید در محدود قوانین، شرایط و مشکلات مهاجرتی به آن کشور مد نظر اطلاعات لازم را کسب نموده باشد و کشور ازبکستان نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا برای پذیرش مسافران، توریست ها گردشگران در تمامی ضمینه ها قوانین و مقررات بسیاری را وضع نموده اند که باید قبل از انجام سفر خود از آنها اطلاع داشته باشید پس این کار را حتما به انجام برسانید تا بعدا با مشکل در سفرتان در هر ضمینه ای که باشد روبرو نشوید.
بسیاری از افراد بهتر است اگر قصد مهاجرت به کشور ازبکستان را دارا می باشند در ابتدا ویزای کار، تجارت، تحصیل و غیره را به دست بیاورند و سپس بعد از رعایت نمودن تمامی قوانین و مقررات و در صورت تایید با تمدید این اعتبار نسبت به اخذ مهاجرت اقدامات لازم را به دست بیاورند.
برای مهاجرت به کشور ازبکستان گزینه های بسیاری اعم از:
مهاجرت برای کار، مهاجرت برای تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت با سرمایه گذاری و غیره وجود دارند که می توانید آنها را به دلخواه و بسته به نوع شرایط خود انتخاب نمایید و با ارائه مدراک و در صورت تایید ویزای خود را از سوی دولت و مقامات کشور ازبکستان کسب نمایید و به این کشور سفر خود را به انجام برسانید.

 

مهاجرت به ازبکستان از طریق تحصیل

مهاجرت به ازبکستان از طریق تحصیل
مهاجرت به ازبکستان از طریق تحصیل

اگر جزو افرادی هستید که بواسطه ادامه تحصیل می خواهید به کشور ازبکستان مهاجرت نمایید و سپس اقامت اخذ نمایید در ابتدا باید از تمامی ضوابط و شرایط تعیین شده در این ضمینه اطلاعات لازم را به دست بیاورید.
اگر مایل به ادامه تحصیل در کشور تایلند می باشید می توانید در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به ادامه تحصیل خود در رشته مد نظرتان بپردازید.
برای اخذ لیسانس در ازبکستان افراد باید حداقل چهار سال در این کشور به تحصیل بپردازند.
برای فوق لیسانس در ازبکستان دو سال تحصیل نیاز می باشد.
برای اخذ مدرک دکتری متقاضی باید در حدود سه سال در این کشور به تحصیل بپردازد و همچنین بعد از ارائه پایان نامه خود دوره تحصیل در مقطع دکتری را به پایان برساند.

 

مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به ازبکستان

هر متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی برای ورود به خاک کشور ازبکستان ملزم به ارائه مدارکی را برای انجام بررسی های لازم به مسئولین مربوطه می باشد که در ادامه به مهمترین این مدراک برای اطلاع بیشتر شما عزیزان اشاره خواهیم نمود:
دارای بودن پاسپورت با اعتبار قانونی حداقل 7 ماه.
عکس شخص متقاضی که باید از روبرو، با پس ضمینه سفید و بدون روتوش باشد.
تکمیل فرم درخواست اولیه و پرداخت تمامی هزینه های مربوطه.
ارائه دعوتنامه و نامه تایید دانشگاه و یا موسسه قانونی و ثبت شده در کشور ازبکستان که نشان دهد پذیرش شما در آنجا با موفقیت به انجام رسیده است.
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی.
ارائه ریز نمرات دوره های و مقاطع تحصیلی قبلی شخص درخواست دهنده ویزا تحصیلی.
ارائه نامه تمکن مالی متقاضی از بانک کشور محل زندگی شخص که باید به صورت رسمی و با مهر بانک باشد که نشانگر توانایی پرداخت هزینه های مربوطه جهت تحصیل، اقامت و خود و خوراک وی باشد.
گواهی عدم سوء پیشینه فرد درخواست دهنده ویزای تحصیلی.
ارائه گواهی سلامت و انجام تمامی واکسیوناسون های مربوطه.

تمامی مدارک لازم به ذکر است که باید به صورت رسمی ترجمه شده به زبان انگلیسی باشند.

 

قیمت ویزای ازبکستان :

هزینه و قیمت ویزای توریستی ازبکستان بسته به نوع ویزا و قیمت دلار در ایران متفاوت است در جدول زیر قیمت انواع مختلف ویزای ازبکستان قابل مشاهده می باشد .

هزینه ویزای ازبکستان در فورجیاتو

 ویزای 30 روزه 1 بار ورود ازبکستان  35 دلار
ویزای 30 روزه 2 بار ورود ازبکستان 50 دلار
ویزای 30 روزه چند بار ورود ازبکستان 65 دلار

مدارک مورد نیاز دریافت ویزا ازبکستان :

برای اخذ ویزای توریستی ازبکستان تنها مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  1. اسکن با کیفیت از صفحه اول پاسپورت
  2. اسکن یا فایل عکس پرسونلی رنگی

جهت اخذ ویزا نیازی به ارائه بلیط هواپیما ازبکستان – رزرو هتل در ازبکستان – سند مالکیت و … تنها باشد و تنها 2 مدرک بالا جهت دریافت ویزا ازبکستان نیاز است .

ویزا ازبک چند روز پس از ثبت سفارش آماده می شود ؟

مسافران گرامی توجه داشته باشند ویزای فوری برای ازبکستان وجود ندارد و تنها امکان ثبت سفارش ویزای عادی ازبکستان وجود دارد .

صدور ویزای ازبکستان 3 روز کاری زمان نیاز دارد .

توجه داشته باشید شنبه ها و 1 شنبه ازبکستان تعطیل می باشد .

در صورتی ریجکتی آیا هزینه ویزا استرداد می شود ؟

با توجه به اینکه هزینه ویزا در ابتدا بوسیله سیستم صدور ویزای ازبکستان دریافت می گردد در صورت ریجکتی مبلغی قابل استرداد نمی باشد ولی 99/9 درصد درخواست های صدور ویزا ازبکستان تایید شده و ویزا صادر می گردد و ریجکتی ویزا ازبکستان بسیار نادر می باشد .

ویزا پس از صدور چگونه به دست مسافر می رسد ؟

با توجه به اینکه ویزای ازبکستان به صورت الکترونیکی می باشد ویزا پس از صدور به صورت فایل پی دی اف می باشد و برای مسافر ایمیل گردد .

مسافران گرامی تنها می بایستی از ویزای دریافت پرینت تهیه کرده و همراه خود داشته باشند .

ویزای الکترونیکی ازبکستان در پاسپورت چسبانده نمی شود و به صورت برگه جداگانه می باشد .

آیا امکان تمدید ویزای ازبکستان وجود دارد ؟

تمدید ویزای ازبکستان بوسیه فورجیاتو امکان پذیر نمی باشد و مسافران گرامی جهت تمدید در ازبکستان می بایستی به وزارت امور خارجه ازبکستان مراجعه نمایند .

 

مهاجرت به ازبکستان از طریق کار

مهاجرت به ازبکستان از طریق کار
مهاجرت به ازبکستان از طریق کار

یکی دیگر از روشهایی که متقاضیان می توانند از آن طریق به کشور ازبکستان مهاجرت نمایند اخذ ویزای کار این کشور می باشد.
هر فرد قبل از اقدام به ارائه مدارک و اخذ ویزای کار و تجارت ازبکستان باید در رابطه با مقررات و قوانین در این کشور نیز اطلاعات لازم را کسب نموده باشد.
اگر جزو متقاضیان اخذ این نوع ویزا و مهارجت به ازبکستان هستید در ابتدا باید ویزای نوع ای این کشور را اخذ نمایید و این نوع از ویزا برای افرادی می باشد که در ازبکستان کار می کنند و دارای قرار داد رسمی می باشند.

 

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به ازبکستان

هر فرد برای اخذ این نوع از ویزا و اجازه مهاجرت به کشور ازبکستان می بایست مدارکی را برای بررسی لازم به مسئولین مربوطه ارائه دهد که این مدارک عبارتند از:
پاسپورت با دارا بودن حداقل اعتبار قانونی 7 ماهه.
کارت شناسایی و ملی فرد متقاضی اخذ ویزای مهاجرت کار.
عکس متقاضی که باید از روبرو، بدون روتوش و با پس ضمینه سفید رنگ باشد.
نامه تاییدیه استخدامی از سازمان، موسسه و یا شرکتی که قصد کار و یا فعالیت در آن را داشته باشید.
تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به طور دقیق، صحیح ارائه شود و در غیر این صورت امکان دارد درخواست متقاضی ریجکت گردد.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و تجارت ازبکستان و ارائه فیش پرداختی آن به مسئولین مربوطه.
گواهی عدم سوء پیشینه شخص درخواست دهنده ویزا کار و تجارت کشور ازبکستان .
گواهی سلامت پزشکی متقاضی دریافت ویزای کاری و تجاری کشور ازبکستان .
دعوتنامه معتبر و رسمی از شرکت و یا سازمان و موسسه ای در ازبکستان که دارای مجوز قانونی و مورد تایید دولت آن کشور میباشد و شما قصد همکاری با آنها را دارا می باشید.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت زمان حضورتان در کشور ازبکستان در کجا اقامت خواهید داشت را نیز با برای انجام بررسی های لازم به مسئولین مربوطه ارائه دهید.

تمامی مدارک لازم به ذکر است که باید به صورت رسمی ترجمه شده به زبان انگلیسی باشند.

 

مهاجرت به ازبکستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ازبکستان از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به ازبکستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذرای بعنوان یکی از روش های مهاجرت به کشور ازبکستان در طی چندین سال اخیز شناخته شده می باشد.
در صورتیکه ملکی صد هزار دلاری در شهرهای اطراف، ملک حدود دویست هزار دلار در شهرهایی همچون بخارا، سمرقند و اطراف آن، ملکی با قیمت حداقل چهارصد هزار دلار در شهری بزرگ همچون تاشکند پیدا نمایید می توانید آن مبلغ ها رو در شهر های مذکور در کشور ازبکستان خریداری نمایید و سرمایه گذاری خود را در این ضمینه ها به انجام برسانید.
اگر ملک اول با سرمایه قید شده را تهیه نمایید می توانید اقامت یکساله، در حالت دوم اقامت سه ساله و در حالت سوم اقامت ده ساله کشور ازبکستان را در این ضمینه دریافت نمایید.
اگر در این کشور سالهای بسیاری در این ضمینه ویزا داشته باشید و حضور نیز در انجا داشته باشید در صورت انجام بررسی های لازم امکان دارد پاسپورت کشور ازبکستان نیز به فرد درخواست دهنده اعطا شود.
اگر فردی مایل به اخذ اقامت و مهاجرت به ازبکستان از طریق سرمایه گذاری باشد باید از قبل اخذ مجوز نماید تا بتواند سرمایه گذاری خود در هر ضمینه ای که مایل می باشد را به انجام برساند و مدراک مورد نیاز را نیز بسته به نوع سرمایه گذاری که می خواهد انجام دهد باید ارائه دهد تا بررسی های لازم در آن رابطه صورت پذیرد.

 

مهاجرت به ازبکستان از طریق ازدواج

مهاجرت به ازبکستان از طریق ازدواج
مهاجرت به ازبکستان از طریق ازدواج

یکی دیگر از انواع روش های مهاجرت افرادی به کشور ازبکستان ازدواج فردی خارجی با یکی از تبعه کشور ازبکستان می باشد.
در این کشور سن قانونی برای ازدواج هجده سال می باشد.
اگر فقط برای مهاجرت می خواهید ازدواج کنید این قضیه مورد قبلو نمی باشد زیرا این نوع از ویزا در صورت صدور یکساله می باشد و در صورت به اتمام رسیدن اگر با زوج خود هنوز در رابطه نباشید و جدا زندگی نمایید تمدید ویزای مجدد شما انجام نخواهد شد و باید خاک کشور ازبکستان را در اسرع وقت ترک نمایید زیرا برای تمدید این نوع از ویزا تحقیقاتی مبنی بر مستحکم بودن و دوام دار بودن ازدواج نیز انجام می گیرد.
نکته مهمی نیز وجود دارد و آن این موضوع است که، در صورتی که می خواهند دو نفر باهم ازدواج کنند نیز باید هر دو مجرد باشند و یا در صورتی که ازدواج قبلی داشته اند گواهی فوت همسر و یا گواهی طلاق را نیز باید به مسئولین مربوطه جهت انجام بررسی های لازم ارائه دهند.

 

مهاجرت به ازبکستان از طریق تولد فرزند

مهاجرت به ازبکستان از طریق تولد فرزند
مهاجرت به ازبکستان از طریق تولد فرزند

یکی دیگر از روش های انجام مهاجرت که معمولا کمک بسیاری به فرزند می کند و نفعی برای والدین ندارد تولد فرزند در یکی از کشورهای خارجی می باشد که ازبکستان نیز بعنوان یکی از این کشورها محسوب می شود که برخی از این روش برای مهاجرت استفاده می کنند.
اگر نوزادی در ازبکستان متولد شود در صورتیکه والدین وی تابعیت این کشور را دارا می باشند به او نیز تابعیت داده می شود.
اگر نوزاد در خاک این کشور متولد شود به او تابعیت ازبکستان داده می شود.
اگر نوزاد در کشوری به غیر از ازبکستان متولد شود اما والدین وی دارای تابعیت ازبکستان باشند به این نوازد نیز تابعیت داده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا