ازبکستان

اجاره خودرو در ازبکستان

هزینه و قیمت اجاره خودرو در ازبکستان


اجاره خودرو در ازبکستان

اگر جزو افرادی هستید که علاقه مند می باشید تا در زمان انجام سفرتان به هر کشوری برای رفتن به مکان های مختلف خودتان رانندگی نمایید می توانید با به همراه داشتن گواهینامه معتبر بین المللی و پاسپورت از ماشین های موجود در آژانس های اجاره این وسیله نقلیه استفاده کرده و ماشین مد نظرتان را اجاره نمایید و در بازه زمانی که در ازبکستان حضور دارید از آن استفاده نمایید و به بسیاری از نقاط این کشور و شهری که در انجا اقامت دارید بروید و البته این موضوع نیز قابل ذکر است که قبل از اجاره خودرو باید در رابطه با تمامی قوانین و مقررات موجود در این کشور برای رانندگی اطلاعات لازم را نیز کسب نموده باشید تا با هیچگونه مشکلی روبرو نشوید.

هر متقاضی می تواند به محض ورود به فرودگاه بین المللی ازبکستان از یکی از قرفه های مختص اجاره خودرو وسیله نقلیه مد نظرش را با ارائه مدراک درخواستی اجاره نماید و از همان جا به سمت محل اقامت خود برود و بعد از به اتمام رسیدن سفرش با همان خودرو مجدد به فرودگاه رفته و ماشین را پس بدهد و به کشور محل اقامت خود بازگردد.
گزینه دیگری نیز وجود دارد و آن این موضوع است که می توانید در ابتدا بوسیله شاتل فرودگاهی هتل محل اقامت خود برای استراحت به هتل بروید و سپس با مراجعه به یکی از آژانس های معتبر ماشین مد نظرتان را اجاره نمایید.

هر متقاضی باید برای اجاره خودرو گواهینامه بین المللی خود را که دارا اعتبار می باشد را به همراه هزینه ای تعیین شده و پاسپورتش را ارائه دهد تا بتواند ماشینی را در ازبکستان اجاره کرده و خودش و همراهانش به مناطق گوناگون این کشور رفته و لحظاتی خوش را در خاطرات خود به ثبت برسانند.

هزینه کرایه خودرو در این کشور نیز همانند بسیاری نقاط دیگر بسته به نوع ماشین و بازه زمانی که مایل می باشید ماشین در اختیار شما باشد متغییر می باشد.

این نکته نیز قابل ذکر است که باید تمامی اجاره کنندگان خودرو در نظر بگیرند و آن این موضوع است که حتما خودرویی را اجاره نمایید که دارای بیمه باشد حتی در صورتی که قیمت اجاره آن بالا باشد زیرا در صورتیکه ماشینی با قیمت کم اجاره نمایید و بیمه نداشته باشد ممکن است با مشکلاتی در کشور ازبکستان و پلیس آنجا روبرو شوید.
نکته دیگری نیز وجود دارد و آن این موضوع است که باید قبل از اجاره خودرو از سالم بودن آن در تمامی ضمینه ها مطمئن شوید و حتی در صورت امکان از بدنه ان نیز قبل از اجاره عکس بگیرید اگر مشکلی و یا خوردگی دارا می باشد و آن را با تاریخ ثبت نمایید تا در هنگام تحویل دادن خودرو برای شما مشکلی پیش نیاید و جریمه نقدی بالا از شما اخذ ننمایند.

همانطور که در قسمت ابتدایی اشاره نمودیم ازبکستان برای رانندگی دارای قوانینی می باشد که توسط دولت وضع شده و پلیس برا اجرای صحیح آنها نظارت دارد و باید هر رانندگی چه بومی و چه خارجی که دارای گواهینامه بیم المللی می باشد آن قوانین را به خوبی رعایت نماید و در غیر این صورت با جریمه های بالا روبرو می شوند و برای خارجی ها نیز ثبت می شود و اگر مجدد بخواهند به ازبکستان سفر کنند و گواهی نامه بین المللی رانندگی دریافت کنند مشکلاتی به وجود خواهد آمد زیرا در سابقه رانندگی آنها این تخلفات در صورت انجام شدن ثبت می شوند.

ویزای ازبکستان
ویزای ازبکستان

قیمت ویزای ازبکستان :

هزینه و قیمت ویزای توریستی ازبکستان بسته به نوع ویزا و قیمت دلار در ایران متفاوت است در جدول زیر قیمت انواع مختلف ویزای ازبکستان قابل مشاهده می باشد .

هزینه ویزای ازبکستان در فورجیاتو

 ویزای 30 روزه 1 بار ورود ازبکستان  35 دلار
ویزای 30 روزه 2 بار ورود ازبکستان 50 دلار
ویزای 30 روزه چند بار ورود ازبکستان 65 دلار

مدارک مورد نیاز دریافت ویزا ازبکستان :

برای اخذ ویزای توریستی ازبکستان تنها مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  1. اسکن با کیفیت از صفحه اول پاسپورت
  2. اسکن یا فایل عکس پرسونلی رنگی

جهت اخذ ویزا نیازی به ارائه بلیط هواپیما ازبکستان – رزرو هتل در ازبکستان – سند مالکیت و … تنها باشد و تنها 2 مدرک بالا جهت دریافت ویزا ازبکستان نیاز است .

ویزا ازبک چند روز پس از ثبت سفارش آماده می شود ؟

مسافران گرامی توجه داشته باشند ویزای فوری برای ازبکستان وجود ندارد و تنها امکان ثبت سفارش ویزای عادی ازبکستان وجود دارد .

صدور ویزای ازبکستان 3 روز کاری زمان نیاز دارد .

توجه داشته باشید شنبه ها و 1 شنبه ازبکستان تعطیل می باشد .

در صورتی ریجکتی آیا هزینه ویزا استرداد می شود ؟

با توجه به اینکه هزینه ویزا در ابتدا بوسیله سیستم صدور ویزای ازبکستان دریافت می گردد در صورت ریجکتی مبلغی قابل استرداد نمی باشد ولی 99/9 درصد درخواست های صدور ویزا ازبکستان تایید شده و ویزا صادر می گردد و ریجکتی ویزا ازبکستان بسیار نادر می باشد .

ویزا پس از صدور چگونه به دست مسافر می رسد ؟

با توجه به اینکه ویزای ازبکستان به صورت الکترونیکی می باشد ویزا پس از صدور به صورت فایل پی دی اف می باشد و برای مسافر ایمیل گردد .

مسافران گرامی تنها می بایستی از ویزای دریافت پرینت تهیه کرده و همراه خود داشته باشند .

ویزای الکترونیکی ازبکستان در پاسپورت چسبانده نمی شود و به صورت برگه جداگانه می باشد .

آیا امکان تمدید ویزای ازبکستان وجود دارد ؟

تمدید ویزای ازبکستان بوسیه فورجیاتو امکان پذیر نمی باشد و مسافران گرامی جهت تمدید در ازبکستان می بایستی به وزارت امور خارجه ازبکستان مراجعه نمایند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا